Over ons

WEBRAND is een nieuwe dienstverlening van gevestigde waarde IT1 die KMO's helpt hun brand identity uit te bouwen.

IT1 behoort tot de top van de Oost-Vlaamse IT-markt. Het bedrijf werd in 1995 opgericht door Mario Van de Voorde, die vorig jaar werd verkozen als Jonge Ondernemer van het jaar door JCI (Junior Chamber International). Davy Maes werkt al sinds 2004 voor IT1 als development engineer en lesgever. Hij is ook de project manager van WEBRAND.

WEBRAND: het ontstaan

"Om onze webdevelopment afdeling af te stemmen op de noden van de markt, hebben we vorig jaar een grondige analyse uitgevoerd waarin we onderzochten wat KMO’s vandaag echt nodig hebben," legt Mario uit. "Iedereen maakt tegenwoordig websites, van studenten tot mensen in bijberoep. Daarmee kunnen wij niet concurreren. Wat wel naar boven kwam tijdens ons onderzoek, was dat veel KMO’s geen echte huisstijl of geen digitale strategie hebben. Het is nochtans belangrijk dat KMO’s investeren in digitale communicatie, er komt immers een heel nieuwe generatie van digital natives aan, die gewoon zijn om online te converseren en te shoppen."

"Daarom hebben we de divisie WEBRAND opgericht, om onze klanten de hulpmiddelen te bieden een sterk merk te creëren. Wat infrastructuur betreft, staan we bekend als een one-stop-shop. Hetzelfde willen we toepassen voor onze webdevelopment diensten. WEBRAND doet aan 360° marketing, van logo’s tot conversation management en alles daartussen."

Eén aanspreekpunt voor klanten

"Onze klanten hebben slechts één aanspreekpunt, dat zijn wij," gaat Mario verder. "Wij brengen alles in orde voor hen. We zijn zelf heel sterk in web en e-commerce en gaan op zoek naar partnerships met bedrijven die in hun core business heel sterk zijn, bijvoorbeeld onderzoeksbureaus, ontwerpers, vertaalbureaus, conversation managers, ..., om zo een volledige strategie en brand identity uit te werken."
 
"De klant krijgt van ons een totaalpakket. Wij werken op basis van project management. In elke fase van het project weten de klanten wat ze van ons kunnen verwachten en wat wij nodig hebben van hen. Duidelijke afspraken en communicatie, daar staan we voor."

"Ook nadien kan een klant beroep blijven doen op ons. We werken met een optionele abonnementsformule waarbij klanten een jaarlijks terugkerend bedrag betalen. Dit is een bijkomende dienstverlening en houdt onder andere in: het monitoren van de trafiek op de site, advies geven voor toekomstige acties, toegang tot een helpdesk, automatische software updates, ..."

Maximaal rendement

"Dankzij ons eigen CMS (content management system) kan de klant zelf zijn website inhoud beheren," vertelt Davy. "Dat systeem moet continu technologisch up-to-date zijn en werken met de nieuwste web browsers. We monitoren dit continu en sturen bij waar nodig. Een partnership met ons gaat dus ook verder na de oplevering van het project."
"We hebben veel tijd geïnvesteerd in het ontwikkelen van ons eigen CMS, op maat van onze klanten," gaat Mario verder. "De bedoeling is dat onze klanten een zo hoog mogelijke return on investment uit hun websites halen. Voor onze servers werken we samen met Telenet, die beveiligde datacenters heeft in Gent en Mechelen. We garanderen onze klanten de hoogste veiligheid en beste snelheid; zeker voor e-commerce is dat heel belangrijk. We hebben tools die de werking van de website 24/7 monitoren, wat goed is voor de gemoedsrust van de klant."
"We zoeken altijd naar het hoogste rendement voor onze klanten. Zo zijn door ons ontwikkelde websites geoptimaliseerd voor zoekmachines. Nog een extra rendement voor onze klanten. Alleen als het gratis niet lukt, als de zoekwoorden te algemeen zijn bijvoorbeeld, zetten we in samenspraak met de klant een Google Adwords campagne op."

Gebruiksvriendelijke software

"Ons systeem is ook enorm gebruiksvriendelijk in vergelijking met open source software," vult Davy aan. "Open source software is er dikwijls op gericht zoveel mogelijk aan te bieden aan zoveel mogelijk verschillende gebruikers, maar biedt geen focus. Door onze ervaring hebben we een systeem ontwikkeld dat enkel aanbiedt wat de KMO nodig heeft opdat de site snel en eenvoudig up-to-date kan gebracht worden."

"Daarvoor werken we met standaard modules. Een klant kan bijvoorbeeld zelf een navigatiestructuur tot op drie niveaus uitwerken. Onze pagina’s zijn opgedeeld in drie verschillende inhoudstypes: een gewone pagina, een fotogalerij en dynamische formulieren, ideaal voor wie snel zelf een sales-actie wil opstarten zonder hulp te moeten inroepen van een extern webdevelopment team. De klant kan het formulier zelf opmaken, tekst en foto’s toevoegen en kiezen welke tekst verschijnt als zijn prospect het formulier ingevuld heeft."

Maatwerk

"Er zijn veel aanbieders op de markt," vertelt Davy. "Er bestaan veel kant-en-klare webshops. Helaas werken die volgens een vast stramien, dat niet altijd werkt voor veel bedrijven. Dankzij onze programmeerervaring kunnen we gemakkelijk maatwerk leveren, ook heel snel als het nodig is. Voor een klant die een online shop wou voor de verkoop van zijn zonwering, hebben we een online configurator gemaakt zodat de eindgebruiker zeker de juiste installatie zal bestellen en daarvan zeker is. Dat is iets dat niet bestaat bij een kant-en-klare webshop."

 

WEBRAND doet 360°-marketing en voorziet de hulpmiddelen die een merk nodig heeft om zijn brand identity te kunnen uitbouwen.

WEBRAND spitst zich toe op alle facetten van branding: marktonderzoek, grafische huisstijlen, advertentiecampagnes voor alle denkbare media, websites, e-commerce en zoveel meer.

WEBRAND vertelt het verhaal van uw merk, aangepast aan de noden van uw onderneming.

Verklaring over cookies