Het aantal winkels met een webshop is in twee jaar tijd met de helft gestegen

Geplaatst op 30/01/2015

Volgens een onderzoek van het NSZ bij 521 handelszaken uit verschillende sectoren, heeft 22 percent van de fysieke winkels ook een webwinkel op touw gezet zodat hun klanten online kunnen kopen. Deze stijging van het aantal winkels dat voor een multichannel strategie kiest is interessant, want bij een gelijkaardig onderzoek in 2012 had slechts 16 percent gekozen voor een combinatie van fysieke en online winkel.

In 2012 combineerde 16 percent van de kleine handelszaken een "echte" winkel met een webwinkel. Twee jaar later is dit aantal gestegen tot 22 percent, zo blijkt uit het onderzoek dat het NSZ (Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen) uitgevoerd heeft bij 521 winkels in kleding, multimedia en elektro, boekhandels, sportartikelen, telecom, informatica, meubels en designartikelen, speelgoed, schoenen, juwelen en uurwerken, fietsen en antiek.

Lees hier het volledige artikel

Bron: Digimedia

terug naar het overzicht

Verklaring over cookies