Impact van Facebook-beslissing op onze sector?

Geplaatst op 04/12/2015

Om tegemoet te komen aan het vonnis van de rechtbank over het geschil tussen Facebook en de Belgische Privacy Commissie, krijgen voortaan enkel nog Belgen met een Facebook-account toegang tot de website. Hiermee sluit Facebook zijn deuren voor de bedrijfspagina's op de site voor zowat één derde van de Belgische internetgebruikers (3,4 miljoen mensen om precies te zijn).

Los van de impact die deze beslissing heeft voor Facebook zelf, toont dit eens te meer aan hoe snel een grote speler de spelregels tijdens het spel kan aanpassen. Uiteraard blijft Facebook een primordiale rol spelen, maar adverteerders zouden omzichtiger moeten omspringen met hun digitale marketingbudget. Voldoende investeren in een efficiënte, gebruiksvriendelijke en performante website (en landingspagina's) met een eigen domeinnaam blijkt eens te meer geen 'nice-to-have' maar een 'must-have'. 

De beslissing van Facebook toont immers opnieuw het belang aan van controle te hebben op je eigen online aanwezigheid als basis van een succesvolle digitale strategie. 

Bron: FeWeb

terug naar het overzicht

Verklaring over cookies