AGC Mirodan Bouwglas uit Kortrijk lanceert nieuwe mobielvriendelijke website

AGC Mirodan Bouwglas (Kortrijk (Heule)) - AGC Mirodan Bouwglas viert hun 25 jarig bestaan en lanceert een nieuwe website om hun producten, oplossingen & referenties in de schijnwerpers te zetten
AGC Mirodan Bouwglas (Kortrijk (Heule)) - AGC Mirodan Bouwglas viert hun 25 jarig bestaan en lanceert een nieuwe website om hun producten, oplossingen & referenties in de schijnwerpers te zetten
AGC Mirodan Bouwglas (Kortrijk (Heule)) - AGC Mirodan Bouwglas viert hun 25 jarig bestaan en lanceert een nieuwe website om hun producten, oplossingen & referenties in de schijnwerpers te zetten

Website wordt centrale verkooptool bij AGC Mirodan Bouwglas

Meer bezoekers en interessante offerteaanvragen: dat is het resultaat van de website die WEBRAND ontwierp voor AGC Mirodan Bouwglas.

Het glasbedrijf met zetel in het West-Vlaamse Heule lanceerde zijn nieuwe website agcmirodanbouwglas.be in juli 2015. Met WEBRAND, onderdeel van de Oost-Vlaamse ICT-dienstverlener IT1 en actief in websites, e-commerce en online marketing, realiseerden ze de site op vijf maanden tijd.

De site past zich aan mobiele toestellen aan en is eenvoudig te beheren. WEBRAND veranderde de structuur en ontwikkelde de site. Maandelijkse Mailchimp-nieuwsbrieven, naar een ontwerp van WEBRAND, zorgen voor trafiek naar de website en communicatie met klanten. Alles en iedereen bij het glasbedrijf verwijst naar de site, zoals bijvoorbeeld een QR-code op spandoeken aan werven.

“Hadden het beter eerder gedaan”

“We hadden voordien een mooie maar statische site die ons weinig opleverde”, zegt Stijn Cappon van AGC Mirodan Bouwglas. “Updates waren omslachtig. In plaats van te sleutelen aan de oude site gingen we voor een volledig nieuwe. Dat verplicht je om na te denken over wat belangrijk is voor je bedrijf en klanten, en hoe je dat best verwoordt.”

“We vroegen voorstellen aan vijf firma’s en waren enthousiast over wat er volgens WEBRAND moest gebeuren. Jammer dat we dat niet eerder deden. Het was veel werk, maar de kostprijs van de site bleef binnen ons vooropgestelde budget, zonder verrassingen achteraf.”

“Duidelijk wat wel en niet kon”

“Tijdens een goed voorbereide vergadering van twee uur doorliep onze contactpersoon bij WEBRAND, Davy Maes, een vragenlijst. Op basis van zijn adviezen en onze antwoorden kregen we een plan met elf hoofdstukken over de opbouw van de site en de prijs. Davy had goede ideeën en was duidelijk over wat er wel en niet kon.”

“Onze voornaamste doelgroep zijn glazeniers en schrijnwerkers. Die overtuigen particulieren om ons glas te kiezen. De website moet dus ook interessant zijn voor hen. Daarom heeft die twee tabbladen ‘Architecturaal’ en ‘Interieur’. Voor de verkoop zijn de belangrijke tabs ‘Producten’, ‘Oplossingen’ en ‘Referenties’. Die drie bevatten informatie voor architecten, aannemers en plaatsers. Onze klanten gebruiken onze site als verkoopstool bij hun prospecten. De website is dus ook volledig geoptimaliseerd voor mobiele apparaten.”

Navigatie naar referenties en offerte

“WEBRAND bouwde de site zo op dat je via ‘Producten’ en ‘Oplossingen’ altijd uitkomt bij referenties en een offerteaanvraag. Vroeger hadden we dagelijks een tweetal bezoekers op de site, nu tot veertig per dag. In de eerste twee maanden zijn er 10.000 pagina’s bekeken en had de site meer bezoekers dan de vorige op vier jaar. De gemiddelde bezoekduur is 2,5 minuten, langer dan voorheen. We krijgen dagelijks minstens één spontane offerteaanvraag.”

Gemakkelijke updates

“Het contentmanagementsysteem van WEBRAND is gebruiksvriendelijk”, stelt Stijn Cappon. “Je sleept je teksten en foto’s naar de juiste mappen en ze verschijnen in de juiste opmaak op de site. Collega’s maken vaker foto’s van realisaties omdat ze zien dat we die snel online plaatsen.”

Al doende leren

“Na een opleiding van minder dan een dag wisten we hoe we de website zelf updaten, hoe we met Mailchimp nieuwsbrieven verzenden en de respons meten. Davy liet het ons gewoon doen. We documenteerden de site en WEBRAND zorgde voor een handleiding op maat voor de structuur ervan. We hebben vervolgens de website-inhoud toegevoegd via het contentmanagementsysteem.”

De door WEBRAND voorziene handleiding op maat zorgt ervoor dat de site eenvoudig kan bijgewerkt worden door meerdere collega’s. Bij afwezigheid van de hoofdbeheerder kan een andere persoon binnen AGC Mirodan Bouwglas de rol van beheerder dus gewoon overnemen.

“We merken dat onze doelgroep de nieuwsbrieven leest. Wanneer we meldden dat de uren voor ophaling veranderden, kwamen chauffeurs met een uitdraai van de nieuwsbrief bij ons aan op de nieuwe tijdstippen.”

“WEBRAND reikte de juiste structuur aan en wij zorgden voor de inhoud. Dat was veel werk, want de site telt bijna 300 pagina’s. Het resultaat mag er zijn en we hadden een aangename samenwerking.”

“Tijdens de eerste twee maanden had de nieuwe website meer bezoekers dan de vorige op vier jaar.”

 

Over AGC Mirodan Bouwglas

Als onderdeel van AGC Glass Europe produceert, verdeelt en plaatst AGC Mirodan Bouwglas al 25 jaar alle producten voor architecturale en interieurtoepassingen.

 


U bent geïnteresseerd in een dergelijke oplossing?

Wacht dan niet langer en vul onderstaand formulier in.

Eén van onze gedreven medewerkers contacteert u de eerstvolgende werkdag!

* zijn verplicht in te vullen velden.

Verklaring over cookies